Ε’ Τάξη

Οι μαθητές/τριες των Ε’ και Στ’ τάξεων επισκέπτηκαν το Βυζαντινό Μουσείο – Κέντρο Βυζαντινού Πολιτισμού << Ιουστινιανός >> στα Ν. Φλογητά Χαλκιδικής.

Αναλυτικότερα, ένα ιστορικό συγκρότημα ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής αλλά και πολιτιστικής σημασίας ξεπροβάλλει ανάμεσα στα χωράφια και στους ελαιώνες στα Νέα Φλογητά. Το 1999 το συγκρότημα περιήλθε στην κυριότητα του Υπουργείου Πολιτισμού και της 10ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων. Σήμερα, το μνημειακό σύνολο, καταλαμβάνοντας έκταση 27 περίπου στρεμμάτων, αποτελείται από ένα συγκρότημα δύο κτιρίων του αρχικού πυρήνα (Κεντρικό και Παλαιό Κτίριο), ένα περιφερειακό (μεμονωμένο κτίριο), καθώς και διάφορες άλλες εγκαταστάσεις.

Στον χώρο έχουν διαμορφωθεί τρία ανοιχτά εργαστήρια συντήρησης που καλύπτουν τρεις βασικές κατηγορίες αντικειμένων: το βιβλίο (χειρόγραφο ή έντυπο), την κεραμική και την εικόνα. Έτσι, οι μαθητές/τριες είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ζωντανά τη διαδικασία συντήρησης αρχαιοτήτων από προσωπικό της Εφορείας. Συγχρόνως, σε μεγάλες αναρτημένες οθόνες, τούς παρουσιάστηκε η λεπτομέρεια των εργασιών, είτε σε πραγματικό χρόνο, είτε βιντεοσκοπημένα.

Οι μαθητές/τριες των Ε’ και Στ’ τάξεων επισκέπτηκαν το Βυζαντινό Μουσείο – Κέντρο Βυζαντινού Πολιτισμού << Ιουστινιανός >> στα Ν. Φλογητά Χαλκιδικής.

Αναλυτικότερα, ένα ιστορικό συγκρότημα ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής αλλά και πολιτιστικής σημασίας ξεπροβάλλει ανάμεσα στα χωράφια και στους ελαιώνες στα Νέα Φλογητά. Το 1999 το συγκρότημα περιήλθε στην κυριότητα του Υπουργείου Πολιτισμού και της 10ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων. Σήμερα, το μνημειακό σύνολο, καταλαμβάνοντας έκταση 27 περίπου στρεμμάτων, αποτελείται από ένα συγκρότημα δύο κτιρίων του αρχικού πυρήνα (Κεντρικό και Παλαιό Κτίριο), ένα περιφερειακό (μεμονωμένο κτίριο), καθώς και διάφορες άλλες εγκαταστάσεις.

Στον χώρο έχουν διαμορφωθεί τρία ανοιχτά εργαστήρια συντήρησης που καλύπτουν τρεις βασικές κατηγορίες αντικειμένων: το βιβλίο (χειρόγραφο ή έντυπο), την κεραμική και την εικόνα. Έτσι, οι μαθητές/τριες είχαν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν ζωντανά τη διαδικασία συντήρησης αρχαιοτήτων από προσωπικό της Εφορείας. Συγχρόνως, σε μεγάλες αναρτημένες οθόνες, τούς παρουσιάστηκε η λεπτομέρεια των εργασιών, είτε σε πραγματικό χρόνο, είτε βιντεοσκοπημένα.

Οι μαθητές της Ε’ τάξης με τη βοήθεια της δασκάλας τους φύτεψαν όμορφα, πολύχρωμα λουλούδια στην αυλή του σχολείου μας μετατρέποντάς τη σ’ ένα φρέσκο και ελκυστικό μέρος.

Οι Ε’ και ΣΤ’ τάξεις πραγματοποίησαν την εκδρομή τους στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας- ΝΟΗΣΙΣ ( Πλανητάριο) στη Θεσσαλονίκη. Οι μαθητές παρακολούθησαν εντυπωσιακά και εκπληκτικά έργα τέχνης από την Έκθεση τέχνης της σκιάς ( Genesis) και έπειτα μεταφέρθηκαν στο Mediterranean COSMOS για φαγητό και ξεκούραση.

Οι μαθητές/τριες της Ε’ τάξης, στα πλαίσια του προγράμματος “Σεισμός, τι να κάνω;” των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, ανακάλυψαν το εσωτερικό της γης , μίλησαν για τα είδη των σεισμών καθώς και για τα απαραίτητα αντικείμενα που πρέπει να έχει κάποιος σε περίπτωση σεισμού.

Ακόμη, έμαθαν τις ενέργειες στις οποίες χρειάζεται να προβούμε πριν το σεισμό, κατά τη διάρκειά του αλλά και μετά από αυτόν.

Τέλος, συνεργάστηκαν μεταξύ τους και κατασκεύασαν κολλάζ.

—————————————————————————————————————————————————————————————————————-++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++