Πρόγραμμα E twinning

B’ τάξη

Εκπαιδευτικός: Παπαδοπούλου Φανή

Διάρκεια προγράμματος: Δεκέμβριος 2023- Απρίλιος 2024

Θέμα : The city of future with STEM

Στο έργο μας στοχεύουμε να παρέχουμε στους μαθητές δεξιότητες του 21ου αιώνα δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αναζητούν λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στη φύση και στην καθημερινή τους ζωή μέσω STEM, μέσω δηλαδή της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών.

Ποιοι είναι οι σκοποί και τα οφέλη της εκπαίδευσης STEM;

Η εκπαίδευση STEM είναι μια προσέγγιση που στοχεύει στη δυνατότητα των μαθητών να αποκτήσουν κριτική σκέψη και να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες με μια εκπαιδευτική προσέγγιση νέας γενιάς, που κυρίως στοχεύει στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών του 21ου αιώνα (κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία, επικοινωνία). 

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν σχολεία από  8 χώρες : Ελλάδα, Πορτογαλία, Γεωργία, Τουρκία, Αζερμπαϊτζάν , Ιορδανία, Ρουμανία και Μαυροβούνιο.

Στο project συμμετέχουμε 22 εκπαιδευτικοί από 8 χώρες , δημιουργώντας το λογότυπο και την αφίσα του προγράμματος πριν ξεκινήσουν οι δραστηριότητες με τους μαθητές μας.

Λογότυπο προγράμματος / Δημιουργός :Sultan Dogan Geysoglou
Αφίσα προγράμματος / Δημιουργός: Παπαδοπούλου Φανή

Για να δείτε τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς του προγράμματος από όλες τις χώρες πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://www.pictramap.com/app/view?p=b7a9f4

Δραστηριότητες μαθητών για το νερό και τη χρησιμότητα του!

Οι μαθητές δημιούργησαν ηχητικό βίντεο προκειμένου να ενημερώσουν τους μαθητές από τις άλλες χώρες σχετικά με τη χρησιμότητα του νερού και την αποφυγή της σπατάλης του.

Αυτό είναι το συγκεντρωτικό βίντεο με τα ηχητικά αρχεία από όλες τις τάξεις και των 8 χωρών!

Ως επόμενη δραστηριότητα , οι μαθητές δημιούργησαν ένα συννεφόλεξο με λέξεις που σχετίζονται με το θέμα του project.

Το συννεφόλεξο μας!

Φυσικά τα συνεργαζόμενα σχολεία μας ζήτησαν να παρουσιάσουμε την τάξη μας και το σχολείο μας. Το βίντεο μπορείτε να το δείτε ακολουθώντας τον παρακάτω σύνδεσμο:

https://youtube.com/shorts/H5GLIPxmbOY

Την εβδομάδα αυτή στο μάθημα της γλώσσας και με αφορμή την 10η ενότητα που αφορά έννοιες όπως: αφίσα, ανακοίνωση, πίνακας ανακοινώσεων, συζητήσαμε για το πώς διαμορφώνεται ένας πίνακας ανακοινώσεων και έπειτα φτιάξαμε τον δικό μας πίνακα ανακοινώσεων για το πρόγραμμα e twinning που συμμετέχουμε.

Για το τέλος του Ιανουαρίου είχαμε να προβληματιστούμε για το πώς φανταζόμαστε την πόλη του μέλλοντος. Προβληματιστήκαμε , συζητήσαμε και οι μαθητές σκέφτηκαν να κατασκευάσουν μια σύγχρονη πόλη σε μακέτα ,η οποία θα αντλεί την “ενέργεια” της από τον ήλιο (ηλιακή ενέργεια).

Στο μάθημα των εικαστικών , χρησιμοποιήσαμε χάρτινες συσκευασίες από διάφορα προϊόντα , χαρτόνια, χαρτί γκοφρέ και τη φαντασία μας. Ενωθήκαμε σε 4 ομάδες για να δουλεύουμε η κάθε ομάδα από ένα μέρος της μακέτας και ξεκινήσαμε την κατασκευή.

Σε επόμενη στάδιο έπρεπε να σκεφτούμε πως θα “φωτίσουμε” την πόλη μας . Έτσι προσθέσαμε ηλιακά φωτάκια γύρω γύρω από την κατασκευή μας. Φροντίσαμε στα διαλείμματα να τα φορτίσουμε , ενώσαμε τη μακέτα και τα προσθέσαμε . Μπορείτε να δείτε το αποτέλεσμα της κατασκευής μας στις παρακάτω φωτογραφίες. Φυσικά την κατασκευή μας την παρουσιάσαμε και στην Α τάξη του σχολείου μας, ζητώντας τους να συνεργαστούμε σε ένα καινούριο project eTwinning!

Δράσεις για τον μήνα Φεβρουάριο

Στα πλαίσια της δράσης του project ” Well- being , good, safe at school” , οι μαθητές μας έγραψαν σημειώματα σε σχήμα καρδιάς , τι αγαπούν στο σχολείο! Ο καθένας έγραψε και διακόσμησε την καρδιά του κι έπειτα τα τοποθετήσαμε όλα μαζί σε μια μεγάλη κόκκινη καρδιά η οποία πλέον διακοσμεί τον τοίχο της τάξης μας.

Στις 13 Φεβρουαρίου έγινε το δεύτερο Webinar των εκπαιδευτικών για τις δράσεις που θα ακολουθήσουν τις επόμενες εβδομάδες. Επίσης προγραμματίστηκε και η τηλεδιάσκεψη των μαθητών όλων των χωρών .

Δεύτερη δράση για τον μήνα Φεβρουάριο ήταν η συμπλήρωση των puzzle που μας έστειλαν εκπαιδευτικοί των άλλων χωρών . Πήγαμε στο εργαστήριο πληροφορικής και οι μαθητές προσπάθησαν να φτιάξουν τα puzzle τα οποία ήταν διαφορετικής δυσκολίας.

Έπειτα ακολούθησε η τηλεδιάσκεψη όλων των μαθητών κι από τις 8 χώρες. Με χαρά ετοιμάσαμε τα πράσινα (yes) και κόκκινα (no) καρτελάκια μας και συμμετείχαμε στην παρουσίαση και τα παιχνίδια που προετοίμασαν οι εκπαιδευτικοί με θέμα “Ασφάλεια διαδικτύου”. Ο ενθουσιασμός των μαθητών ήταν μεγάλος, όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες.

Δράσεις για τον μήνα Μάρτιο

World Water Day Activities

Αρχικά , παρακολουθήσαμε με τους μαθητές μια παρουσίαση για το νερό και την αξία του στη ζωή μας. Έπειτα ακολούθησε καταιγισμός ιδεών προκειμένου να αποφασίσουμε για το προϊόν που θα κατασκευάζαμε στα πλαίσια αυτής της δράσης.

Οι μαθητές αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια αφίσα , ώστε να ενημερώσουν όλους τους μαθητές του σχολείου για τη σημασία του νερού στη ζωή μας και την αποφυγή της σπατάλης του.

Τέλος , την τοποθετήσαμε στον πίνακα ανακοινώσεων του προγράμματος eTwinning ώστε να το δουν όλοι οι μαθητές του σχολείου και να ενημερωθούν σχετικά με τη σημασία του νερού.

Edit this entry.(c) 3ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟ Ν.ΜΟΥΔΑΝΙΩΝ. All Rights Reserved. | Lyrics | Songs | Download from WP Themes